الجمعة، 10 يوليو 2009

انا.....وهو

لوح لي من بعيـــــد واتسعت ابتتسامته...فاتحا ذراعيه لإستقبالــــــــي... طالما كنت

اتجنب رؤياه... واتحاشااااااااااااه... لا أطيقه ولكنه لاااااايقوى على فراقي..... كعادته

يلقاني بشوق ويتركني بجرح غااااائر وداااااامي........... ينتظـــــر حتى اتمـاثل

الشفـــــاء ثم يعاود لقائي ...في كل مره يعدُني انه لن يؤلمني مرةً أخرى...ولن

يلقــــــانـي ... ويحــنُث... هذه المره انـــــــا من يسرع الخطـــــى اليه علّه يُجهــــزعليّ

أو تقتلني طعنـــاته

انــــــــا ..التي ضاقت ذرعا بخيانات من حولها وبموت الفضيله


وهـــــــــــــو.. الفراااااااق


.


.


رفـيـــــدة

هناك 10 تعليقات:

بذرة امل يقول...

بوست رائع رفيدة
وحشانى جدا انتى وغادة ووحشتنى البوستس بتاعتكم
سلم قلمك

sara draz يقول...

البوست حلواوى بجد
وجواه معانى كتيرة اوى
ولكن انا بجد مستغربة
مين اللى كاتب الكلام ده؟؟
مش معقول يكون انتى يا ميس روفيدة
دا انتى اللى كنتى دايما تقوليلى خليكى متفائلة وبصى لنص الكباية المليان
معقولة ييجى الوقت اللى يخلينى افكرك بالكلام ده
هوه فعلا الفراق صعب اوى
بس ده مش معناه انه خلاص الدنيا باظت
روقى بقى وافرحى..وسيبك من اللى فاتك مهما كان ..واى حد غلط فيكى وخدعك يبقى هوه اللى خسر احسن ناس
افرحى بقى وخليها على الله

doctor mohamad يقول...

الله_ أحسنتى _ نصك ملئ بالصور الصادقة .. و الفكرة مركزة و واضحة .. تصويرك للفراق بشخص حلو الظاهر بابتسامته وتلويحه لك و حبه للقائك و وعده بألا يؤلمك ثم هو أسود الصدر ضرير القلب بحنثه بوعده و بطعناته ثم أيضا انتظاره لتماثلك للشفاء .. ثم بعد هذا كله تختارينه وتفضلين اختيار لقاءه عن لقاء أناس من حولك رغم سواد صدره و صعوبة الاختيار _ تاركة لنا تخيل هؤلاء من حولك ملوحة فقط بذكر الفضيلة .. هذا للنص .. أما عن الحالة النفسية لك عند كتابته فربنا يعينك عليها "إنا كل شئ خلقناه بقدر" .. "وأعلم أن ما أصابك لم يكن ليخطأك" .. أحسنتى رفيدة.

محمد الشوادفي يقول...

الفراااااااااق

..

انا لسه راجع من تدريب اسبوعين مع ناس اتعرفت عليهم لعبنا وأكلنا واتعلمنا وسهرنا وهرجنا ونمنا وكل ده في شقة واحدة.

هيعدي النهارده بره على كل واحد وبكرة من غير وهتيجي السه الكاملة اللى محدش يرن فيها على التاني


الفراق .... أقوى سمات الدنيا ولازم نتعود عليه

Unknown يقول...

جميل اوى اوى
لكن لاتتطايرو
المقال مليان معانى صادقه

le moi :D يقول...

رائع جدا و شكرا على الطريقة المذهلة التي قدمت بها الموضوع

انا يمنى ياسر و اتمنى ان تمري على مدونتي : Www.yomna-ema.blogspot.com

عمرو سعد يقول...

جزاكم الله خيرا ...
كنت أهم بالكتابة في هذا الموضوع وفي نفس اليوم وجدتني أجد هذه الخاطرة وأنا أتصفح مدونتك ، ويبدو أنها عبرت عن مكنون نفسي مما أشبع رغبتي في الكتابة ...
فقررت الكتابة في موضوع آخر ...
دمت مبدعة ، ونفع الله بك وبمدونتك ..

مدونتي قاوم
، وآخر موضوعاتها: قصة قصيرة بعنوان"قطار و طابور"
باقة من الكروت الرمضانية من تصميمي http://kawemkawem.blogspot.com/

Aaya يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كل عام وحضرتك بخير
ورمضان كريم عليكي وعلى الأسرة
الكريمة..
أعاده الله على الأمة الإسلامية بخير

أختك في الله: آية

rrrr627 يقول...

ما شاء الله تبارك الله ,,,,,,,,,,,,, بس ,,,,,,,,,والله ماخان

rrrr627 يقول...

ما شاء الله تبارك الله..........بس ,,,,,, والله ماخان